Klik Di Sini

Klik Di Sini

Klik Di Sini

Membimbing Anak Cemerlang bersama Dr. Syukri

Kota Bharu- 14 Nov 2009 yang lalu telah diadakan seminar sehari untuk Ibubapa iaitu Seminar Membimbing Anak Cemerlang yang berlangsung dengan jayanya di Perdana Resort, PCB dekat sini. Seminar ini adalah anjuran Amalan Belajar Sdn. Bhd dengan kerjasama Itqan Evant Management (KB). Seminar ini telah menarik ramai penyertaan daripada ibubapa yang berminat untuk menyertai seminar yang hebat ini dalam mendidik anak mereka agar cemerlang di dalam peperiksaan dan menjadi insan yang berguna untuk agama, bangsa dan negara. Antara objektif seminar ini adalah untuk membekalkan prinsip & teknik untuk membantu anak agar cemerlang dalam pelajaran, berwawasan, bijak mengurus masa, pandai memilih kawan, beradab serta berakhlak mulia. Seminar ini juga turut menampilkan ibubapa kepada Nik Nur Madihah, pelajar terbaik SPM yang merupakan pelajar terbaik negara, iaitu Pak nik Kamal dan Pn Maryam.
Agenda seminar pada sesi pertama bersama Dr Syukri dan isteri Pn Khatijah Zakaria. Sesi kedua pula perkongsian pengalaman bersama ibubapa kepada Nik Madihah yang memfokoskan kepada pembentangan dan perbincangan. Sesi ketiga yang bermula pada jam 2 petang iaitu strategi belajar, komunikasi efektif dan menangani pengaruh negatif di dalam dan luar rumah. Manakala sesi yang terakhir pula perkongsian pengalaman dan tindakan susulan selepas seminar dalam jarak yang panjang, jarak yang pendek dan serta merta selepas seminar.
Seminar Membimbing Anak Cemerlang telah melabuh tirainya pada jam 6 petang dan hasil temubual daripada ibubapa dalam seminar ini, mereka berkata supaya mengalakan lagi penyertaan daripada ibubapa dan berharap agar seminar dapat dijalankan lagi untuk masa hadapan.