Klik Di Sini

Klik Di Sini

Klik Di Sini

"MOTIVASI SAAT AKHIR"- Anjuran Itqan Event Management


Bachok-Melawi: Satu program motivasi telah diadakan dengan penuh kecerian dan penuh keseronokan kerana kami dijemput pada bulan yang mulia ini untuk menghadiri satu program motivasi iaitu program "Belajar saat akhir" yang diadakan di Sekolah Kebangsaan Sungai Dua, Bachok Kelantan. program ini terdiri daripada adik-adik yang bakal menduduki Ujian Penilian Sekolah Rendah (U.P.S.R) tidak lama lagi. Program ini adalah di bawah guru Kaunseling iaitu Cikgu Pn. Ida Rosmawati yang baru sahaja bertugas disekolah tersebut.

Pada motivasi ini, adik-adik bersama dengan Motivator yang tidak asing lagi di kelantan iaitu En. Muizzudin Mukhtar dan juga pembantunya Mohd Khairul Anwar Nawi sebagai jemputan dalam motivasi ini. Program ini didedahkan kepada adik-adik tentang pentingnya mereka mengadakan hubungan dengan Allah supaya kejayaan bukan di dunia sahaja tetapi kejayaan di akhirat juga sangat dititikberatkan. Selain itu, tip untuk menjadi pelajar terbaik juga turut disampikan di samping melakukan permainan yang boleh memberikan adik-adik semangat dan juga seronok ketika belajar.

Program hampir dua jam, kami cukup seronok dan berterima kasih kepada pihak sekolah kerana menjemput kami untuk memberi sedikit sebanyak tentang tip atau panduan untuk mencapai kejayaan dalam UPSR nanti.

Kami berdoa kepada adik-adik yang bakal menduduki UPSR supaya terus berusaha dalam pelajaran disamping mengadakan hubungan yang baik dengan Allah dan Manusia. Jangan lupa yang penting adalah adik-adik mesti taat kepada ibu dan ayah, guru dan rakan-rakan sebaya. ingat kejayaan kita bukan di dunia sahaja tetapi kita mahu kejayaan akhirat juga.

Di akhir program , kami meminta adik-adik supaya memberi komen atau cadangan kepada kami supaya ia dapat menjadi manfaat untuk kami agar terus maju dalam memberi pengisian tentang peperiksaan kepada pelajar-pelajar sekolah.

Disini, kami nukilkan beberapa ucapan atau kata-kata adik-adik bakal UPSR.


"Saya sangat suka dengan kehadiran penceramah pada kali ini kerana ia memberi semangat pada saya untuk menempuh UPSR dan saya harap penceramah mendoakan saya untuk berjaya mendapat 5A"
- Muhd Rahmat B.Roslan (6 Anggun).

"Saya sangat suka dengan beliau, kerana telah banyak memberi motivasi pada saya hari ini".
- Nazlin B. Ali (6 Ceria)

"Motivasi ini sangat baik dan bagus untuk saya dan semua"
- Noratikah Sahmira Bt Nordin (6Anggun)

"Terima kasih kepada abg Muiz kerana sudi memberi Motivasi kepada kami semua. Saya sangat suka dengan motivasi ini kerana ia membuatkan saya berasa lebih berseangat lagi untuk berjaya dalam hidup."
- Nor Fatin Zalikha Bt Mamat (6 Anggun)

"Saya sangat suka dengan motivasi hari ini. Saya berasa sangat gembira kerana ianya seronok, dan boleh memberikan saya peringatan."
- Mohd Zulfaqih B. Abu Bakar (6 Bestari)

"Terima kasih kepada abg Muiz kerana telah menberi sokongan kepada saya untuk terus belajar dan memberi tip-tips kejaaan. SAYA AKAN DAPAT 5A DALAM UPSR."
- Nur Syasya Yasmin Bt Abdul Aziz (6Anggun)

"Sangat menarik dan menyayat hati, menambah keyakinan untuk terus berjaya dan capai kejayaan hingga ke ahkir hayat."
- Nurul Ishma Asyikin Bt Amdi Suapri (6Anggun)

"Terima kasih kepada abg Muiz kerana telah menberi nasihat kepada kami."
- Erma Fazira Bt Ramli (6 Bestari)

"Saya suka sangat dengan abg Muiz kerana telah banyak beri motivasi yang sangat banyak".
- Mohd Zulhakim B. Mohd Zain (6 Ceria)

"Saya sangat suka dengan penceramah kerana penceramah banyak pengalaman."
- Syarifuddin B. Helmi (6 Ceria)

" Saya sangat suka dengan kehadiran penceramah pada pagi ini. Memberi semangat kepada saya dan saya sangat suka dengan pengajaran yang diberikan."
- Mohd amirul Hisyam b Mat Yusoff (6 Bestari)

" Saya sangat suka dengan cara penyampaian penceramah yang menghiburkan. Ia memberi kesan pada murid-murid tentang kaedah menempuhi UPSR."
- Mohd Erman B. Mohd Asri (6 Anggun)